joi, 5 ianuarie 2012

Sarmalute-n foi de varza fara foc


La vremuri noi, sarmalute noi. Daca de sarbatori nu am reusit sa fac sarmale Raw Vegan, acum la inceput de 2012 nu am mai amanat, si minunea s-a intamplat, sarmalele fara foc sunt "bune foc" cum spune o vorba romaneasca.

RETETA
Dupa cum se vede si-n fotografie nu-i prea complicata. 150 g seminte crude de flaorea soarelui decorticate si hidratate peste noapte, se pun in blender si se proceseaza pana se obtine o pasta fina. 1-2 morcovi potriviti dati pe razatoarea mica, 1 rdacina de patrunjel mare data pe razatoarea mica, 1 ceapa rosie mare tocata marunt la cutit, 2 fire de menta (productie proprie din ghiveciul de pe balcon, si ceva patrunjel verde tot productie proprie), sare dupa gust, sau alte condimente dupa preferinta fiecarui bucatar.

Foile de varza  se aleg dupa forma dupa chip, eu am preferat foile de la suprafata verzei fiind mai bine murate si mai fine, oricm am trecut (rulat) peste fiecare foaie de varza cu un borcan, pentru a le conferi supletea necesara unei asa sarbatori culinare.

Sarmalele se inveles la fel ca cele calsice, aic nu-i bai ca orice bucatar cunoaste tehnica.
 Pofta ce-am poftit a fost mare si sarmalutele pe masura, au avut mare succes si la sotul meu care numai ce se desfatate de sarbatori cu clasicele sarmalute din carne de porc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu