luni, 13 august 2012


Tort cu crema de branza, mac si lamaie

Am adorat crema de branza cu lamaie, acum de cand am descoperit reteta de branza de caju mi-am propus sa fac si ceva dulce....nu a fost sa fie. De ce? pentru ca de fiecare data cand fac branzica cremoasa de caju se termina foarte repede. Reteta de branza o puteti gasi aici
La sfarsitul saptamanii mi-am zis ca trebuie sa incerc si amestecul de branza de caju cu stafide brumarii, inmiresmat cu multa lamaie si presarat cu mac.

Un gust minunat si parfum, o incantare la fiecare inghititura.....

Blatul
-150 gr. curmale hidratate sau pasta de curmale (eu prefer sa fac curmalele pasta, hidratarea parca le navaleste personalitatea lor marcanta cu prea multa apa!)
-170 gr. migdale hidratate sau nuci romanesti

Se proceseaza totul in  robotul cu lama S pana obtinem o compozitie mai crocanta, si se intinde intr-un inel culinar cu diametrul de 16 cm.
Atunci cand folosesc pasta de curmale, migdalele sau nucile le macin foarte repede in robotul cu lama S si apoi le amestec manual cu pasta de curmale (altfel simt eu acest aluat miraculos de "pufos")

Crema din branza de caju                                                   
-200 gr. caju hidratat si lasat la fermentat in prima sa apa de hidratare timp de 24-28 de ore. Veti simti gustul usor intepator al caju-ului care va va ghida.
 -5 linguri stafide brune hidratate pentru a indulci crema de branza                                
-zeama de lamaie dupa gust
-coaja rasa de lamaie dupa plac
-2 linguri tarate sau faina de psyllium pentru a se lega foarte bine crema
-mac dupa pofta inimii
Ingredientele se proceseaza f bine in blender pana obtinem o crema de branza delicioasa.
 Adaugam si cateva linguri de stafide hidratate in aceasta crema pentru a-i conferi o consistenta irezistibila.
Dupa ce am asmblat tortul, vom da inelul culinar la rece in congelator sau in frigider, depinde de rabdarea degustatorilor......



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu